Resulta
interessant retrobar-se amb allò oblidat pel temps. Records, la
herència del meu propi passat pròxim em resulta bastant
desagradable. Concretament, em refereixo a la que es troba
situada cap a l'equador de la secundaria, al voltant de segon d'ESO.
Fou la meva edat mitjana personal,una època obscura i simplement
patètica.
Fullejant
els meus papers em retrobo amb exemples extraordinàriament
vergonyosos de la meva incompetència i ignorància. Faltes
d'ortografia garrafals, tant horroroses com estúpides, exàmens amb
notes irrisòriament altes pel meu esforç nul (i no ho dic pas com a
un elogi per a mi mateix, tot el contrari. Algunes d'aquestes proves
demostren que no tenia la punyetera idea de saber el que estava
fent!) o fins i tot alguna que altre nota d'atenció per part d'algun
professor (cal dir que tampoc era un vilà en la societat de la
classe). En tot cas, per què era tant extremadament gandul? Sense
tractar de justificar-me (seriosament, el meu llegat, la meva
herència d'aquells temps es injustificable), crec que la raó de
tanta mediocritat es troba influenciada, en part per la prova
motivació oferida per els lúgubres cursos que representen la ESO. I
no culpo pas als professionals que hagueren de tractar-me a mi i als
meus companys (pobres professors!), sinó al propi sistema educatiu,
tant opressor com lineal.
Estava
fullejant una antiga carpeta d'aprenentatge (una forma peculiar
d'anomenar a una espècie de dossiers mutants) i gairebé em sagnaven
els ulls al llegir alguns dels meus comentaris escrit no fa tant de
temps. Hi havia més material autoavaluatiu que feina real! I totes
les preguntes eren del pal: Com ha treballat el grup? Que he aprés?
Com ho he aprés? Doncs gratant-me allò que queda lletj escriure en
un text per evitar fer la transició del col·loquialisme al
vulgarisme! Com que no podia posar tal contestació, generalment
utilitzava una resposta model: Gràcies al llibre (que per cert, era
digital, una altra castanya d'aquella època), el professor (que
pilota), l'ordinador, l'Internet i el treball cooperatiu (i un bé
negre! Fins que no m'he trobat en un laboratori de veritat no m'he
adonat de la importància de tenir companys donant un cop de mà, i a
vegades ni això). En tot cas, jo em pregunto: Que em va aportar
tanta parafernàlia?
RES!
Perdoneu
companys per tanta poca empatia. Perdoneu professors per tanta
immaduresa. Per sort, desprès de l'edat mitjana vingué le
Renaixement. Espero saltar-me les guerres mundials...
També ho trobareu a: http://relatsencatala.cat/relat/la-gran-devallada-o-la-increible-historia-duna-carpeta-daprenentatge/1057906
ResponElimina