Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Carl Sagan. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Carl Sagan. Mostrar tots els missatges

25 de set. 2016

CAPVESPRE

L'estiu, mort un any més, ha estat un refugi, una caverna on el mateix Plató hagués desitjat estar per a tota l'eternitat. No em tingueu per un gandul, doncs enyorava la rutina, la necessitat de retornar a les obligacions (a Tràntor?). Però a diferència d'altres anys, no m'ofega la sensació de pesar, de malbaratament. La calma del sol m'ha permès, com diria el gran Tyrion, afilar la ment com si fos una espassa.

A continuació, els protagonistes:

1. The Roman Republic (Isaac Asimov)

2. The Roman Empire (Isaac Asimov)

3. Constantinopla (Isaac Asimov)

4. Microcosmos (Lynn Margulis)

5. Seven Clues to the Origin of Life (A. G. Cairns-Smith)

6. Life in the Universe (Lewis Dartnell)

7. The God Delusion (Richard Dawkins)

8. Surely you're Jocking Mr. Feynman! (Richard Feynman)

9. Comentarii de Bello Gallico (Gaius Iulus Caesar)

10. The Structure of Science Revolutions (Thomas S. Khun) INACABAT!

Actualment, continuaré amb:

The Dragons of Eden (Carl Sagan)



Nulla dies sine liber!



30 de març 2016

WE ARE ALL CONNECTED

Una setmana des de l'última entrada... Només puc reconèixer la meva innocència quan, en aquell llunyà 23 de Març (ara fa 7 dies), pensava que podria millorar el ritme de publicacions.

Anava una mica errat.

Jo mateix (versió sense cabell) al retrobar-me amb els parcials
Només puc dir que estic enterrat sota una pila de feina, i romandré sepultat durant un bon temps. Com que el blog és relativament nou, reconec que per desgràcia encara no compto amb gaire material de reserva, i per aquest motiu em veig nu cada cop que em resulta impossible escriure durant uns dies. No es una qüestió de falta d'idees, sinó de manca de temps. En tot cas, un mínim és un mínim, i per orgull ni que sigui, no deixaré passar mai una setmana sense alguna novetat, encara que sigui un minúscula entrada.

Concretament, avui us deixo una cançó, We are all connected, amb uns cantants molt particulars: Carl Sagan, Richard Feynman, Neil deGrasse Tyson i Bill Nye. Si us agrada, sapigueu que el canal està ple de "simfonies" semblants, preparades per a ser escoltades.

Concretament, aquesta és la meva preferida.

"We are a way for the cosmos to know itself"

Canal: melodysheep


24 de febr. 2016

UN PUNT BLAU PÀL·LID

A vegades ens creiem grans i poderossos. Més importants que la resta del món. Imponents...

Doncs estem equivocats.

Com diría Carl Sagan, només som un punt blau pàl·lid.


Pale Blue Dot
Mireu aquest petit punt. És aquí. És casa nostra. Som nosaltres (Carl Sagan)

ANDRÒMEDA

A la llunyania, marxava Andròmeda. I a la llunyania, reia Andròmeda. Tenyia el cel d’or i plata incandescents, mes el seu fulgor era d’un ...