Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris La Terra. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris La Terra. Mostrar tots els missatges

24 de febr. 2016

UN PUNT BLAU PÀL·LID

A vegades ens creiem grans i poderossos. Més importants que la resta del món. Imponents...

Doncs estem equivocats.

Com diría Carl Sagan, només som un punt blau pàl·lid.


Pale Blue Dot
Mireu aquest petit punt. És aquí. És casa nostra. Som nosaltres (Carl Sagan)

22 de febr. 2016

HUMANS (Microrelat)

- Com és diu aquest últim planeta?
- L'anomenen “La Terra” -afirmà el guia. Desprès, afegí- encara el tenim apartat, car que ens hem trobat davant de certes peculiaritats imprevistes...
- Quines peculiaritats?
- Les que ara veuran. Albiren aquell home assegut i amb la mà estesa? Demana “diners”.
- Que son els diners?
- Probablement representen una espècie d'impost físic alhora d'adquirir béns.
- Però això és terrible!
- Efectivament. Però hi ha més. Capten aquella espessa boira? Doncs és contaminació. Primer pensàvem que eren incapaços de controlar les seves pròpies emissions. Els últims estudis, però, refuten aquesta hipòtesis. Actualment creiem que no els importa destruir el seu entorn.
- Quin horror.
- Disputen conflictes armamentístics, assassinats de masses, marginen a certes fraccions de la seva pròpia espècie... Encara no hem extret unes conclusions definitives sobre ells, però els hem aïllat preventivament. De moment, evitarem qualsevol tipus de contacte.
- Ben fet.
- I aquí finalitza l'exposició. Espero que hagin gaudit enormement. Per a qualsevol dubte, estic al seu servei.
- Perdoni, jo tinc una pregunta. Com es diuen aquests... no trobo la paraula idònia per a descriure'ls... éssers?
- Humans. Irònic oi?

Una mostra de la nostra "humanitat"
PD: també he publicat el Microrelat en el següent enllaç: HUMANS. Voteu-me!

ANDRÒMEDA

A la llunyania, marxava Andròmeda. I a la llunyania, reia Andròmeda. Tenyia el cel d’or i plata incandescents, mes el seu fulgor era d’un ...