Primer de tot, l'escena, des del meu punt de vista, més bonica de tot el film (digna d'estar a TRES GRANS MOMENTS ):
I sense més dilació, els dinosaures!
1. Tyrannosaurus Rex
El rei del parc per a molts (tot i que caldria demanar permís a certs Carnosaures com el Carcharodontosaurus, el Giganotosaurus i l'enorme Spinosaurus, tot i que aquest últim era d'una altra branca evolutiva diferent als Carnosaures). En tot cas, esdevé el perfecte antagonista de la pel·lícula, perseguint una i altra vegada als protagonistes, i en última instància, convertint-se en la figura clau del desenllaç.
![]() |
| Certa escena relacionada amb un vàter... |
2. Velociraptor (anomenats raptors en el film):
Reconec que aquest teròpode és el meu dinosaure favorit, però això no treu que em vegi obligat a criticar el poc realisme que hi ha respecte als velociraptors en aquesta pel·lícula. Realment, aquest carnívor de la família dels Dromeosàurids mesurava poc més de mig metre d'altura, molt lluny dels quasi 3 metres que presenta en el film. Apart, actualment es coneix que posseïa un plomatge semblant al de les aus actuals, i per tant, un aspecte molt menys reptilià. No obstant, varen existir gèneres molt semblants als "Raptors" del film, com el Utharaptor o el Deynonichus.
![]() |
| -Hola company, com t'ho fas per mantenir una vida de caçador actiu amb aquest recobriment escamós? |
Potser es tracta de l'error més catastròfic de la pel·lícula, car que s'inventen un animal batejant-lo amb el nom d'un altre. El Dilphosaurus fou un teròpode relativament primitiu i d'una mida considerable que visqué durant el Juràssic superior, i destaca principalment per posseir dues crestes bastant vistoses situades en el seu morro. En el film, se'ns presenta amb una mida molt inferior, membranes retractiles, i una inversemblant habilitat de secreció de verí. Vaja, sembla més un llangardaix actual que un dinosaure. almenys, però, ens lliura d'un personatge bastant desagradable. I compte, que això no es cap spoiler, estava claríssim!
![]() |
| Viatjant per Austràlia segur que pots topar-te amb un d'aquests... |
El protagonista de la millor escena del film, un majestuós dinosaure que, des del meu punt de vista, aporta esperança i llum a la pel·lícula. quan apareix al arribar a la illa, encongeix el cor d'emoció, ens fa sentir petits. A més a més, la seva morfologia està molt ben aconseguida, retratant a la perfecció la mida titànica d'aquest (més de 10 metres d'altura i 50 tonelades de pes!)
![]() |
| Un espectacle de la naturalesa... |
Un altre que tampoc podia faltar. Durant la pel·lícula, els protagonistes es topen amb un Triceratops malalt, provocant una de les escenes més tendres del film, durant la qual el cuiden uns instants i es demostra que el significat del terme "Dinosaure"; Llangardaixos ferotges, és injust.
![]() |
| Els Triceratops foren un dels pocs gèneres que no estaven en declivi ara fa 65 milions d'anys |
Un altre tema important a debatir és el de la incapacitat d'aquests éssers per a sintetitzar la Lisina, un aminoàcid essencial. Com a estudiant de bioquímica, només puc arrufar les celles davant d'aquesta afirmació. Però m'ho reservo per a una altra entrada... Fins aviat!




